Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa 2 Technologie informacyjno-komunikacyjne – Działanie 2.1 E-usługi publiczne – Podziałanie 2.1.1 E-usługi publiczne.
Nr projektu: RPDS.02.01.01-02-0031/16
Ogólna wartość projektu: 318 452,00 zł
Dofinansowanie Unii Europejskiej: 270 684,21 zł
Celem projektu pn: „Rozwój e-usług wewnątrzadministracyjnych Gminy Milicz” jest rozwój elektronicznych usług publicznych w zakresie dostępu do informacji przestrzennej polegający na wdrożeniu gotowego systemu, wspierającego ewidencje i zarządzanie siecią wodociągową, kanalizacyjną, ewidencją dróg i obiektów mostowych, cmentarzem oraz targowiskiem na terenie Gminy Milicz.
Projekt pn: „Rozwój e-usług wewnątrzadministracyjnych Gminy Milicz” zakłada tworzenie, rozwijanie i integrację baz danych i zasobów cyfrowych wspomagających komunikację pomiędzy:
W ramach projektu pn: „Rozwój e-usług wewnątrzadministracyjnych Gminy Milicz” zostanie również przeprowadzona digitalizacja zasobów i treści publicznych będących w posiadaniu wskazanych podmiotów, służące zapewnieniu powszechnego, otwartego dostępu do danych w postaci cyfrowej, tj.:
Program jest dostępny dla każdego mieszkańca.
Portal udostępnia szeroki zakres informacji przestrzennych i opisowych, przeznaczonych dla mieszkańców oraz przedsiębiorców z gminy Milicz. W systemie znajdują się cztery moduły: geoportal, zgłaszanie uwag i problemów, cmentarz komunalny. Na interaktywnych mapach znajdziemy między innymi przebieg sieci wodociągowej i kanalizacyjnej, jak również miejsca awarii oraz wyłączeń planowych. Każdy mieszkaniec czy przedsiębiorca planując drobne przedsięwzięcie budowalne np. budowę wiaty czy ogrodzenia, przy pomocy wirtualnej mapy może zorientować się, w którym miejscu dokładnie je zlokalizować, aby pod nimi nie było instalacji wodno-kanalizacyjnej. Pozwoli to w przyszłości uniknąć problemów, a w przypadku awarii, konieczności rozbierania obiektów. Mieszkańcy online mogą zgłaszać również awarie, po zalogowaniu się jako użytkownicy.